بیوگرافی محسن چاوشی خواننده پاپ و راک درباره زندگی هنری و شخصی اش

بیوگرافی محسن چاوشی

محسن چاوشی حسینی متولد ۸ مرداد ۱۳۵۸ در شهر خرمشهر است ، او اصالتی کرد دارد و به دلیل شرایط کاری پدرش که کارمند شرکت نفت بود به خرمشهر مهاجرت کردند ،محسن دو خواهر و سه برادر به نام مهراد ،فرهاد و هوشنگ دارد. خانواده محسن چاوشی در زمان جنگ بعد از اشغال خرمشهر توسط نیروهای عراقی یه شهرهای کرمانشاه ، مشهد و سپس به تهران مهاجرت کردند، محسن چاوشی در سال ۱۳۸۸ با دختری به نام اسپاکو یوسفی ازدواج کرد که نتیجه این ازدواج فرزند پسری به نام زانکو است،محسن چاوشی در رشته حسابداری فوق دیپلم دارد.

بیوگرافی محسن چاوشی خواننده پاپ و راک درباره زندگی هنری و شخصی اش

فعالیت هنری

محسن زمانی که دوره سربازی خود را به پایان رساند فعالیت رسمی و حرفه ای خود را در زمینه موسیقی آغاز کرد ، او اولین آلبوم خود را در سال ۱۳۸۲ منتشر کرد و سپس در سال ۱۳۸۷ بعد از اینکه موفق به اخذ مجوز شد آلبوم یک شاخه نیلوفر را منتشر کرد ، حسن تا کنون ۱۱ آلبوم و ۲۰۰ آهنگ منتشر کرده است.

بیوگرافی محسن چاوشی خواننده پاپ و راک درباره زندگی هنری و شخصی اش

تیتراژ

محسن چاوشی خواننده و آهنگساز فیلم سنتوری بود که به گفته خود محسن برای ضبط آهنگ شرایط بسیار سختی را داشت و در نهایت نسخه پخش شده را در اتاق خودش ضبط کرد. او همچنین تیتراژ پایانی فیلم لامپ ۱۰۰ به کارگردانی آقای سعید آقاخانی را نیز بر عهده داشت،یکی از سریال هایی که محبوبیت محسن چاوشی را در میان مردم افزایش داد سریال شبکه خانگی شهرزاد ساخته کارگردان بنام کشور آقای حسن فتحی می باشد.

آهنگ کجایی محبوبیت محسن را بیش از پیش افزایش داد، از دیگر تیتراژ هایی که محسن چاوشی خوانندگی آنها را برعهده گرفت می توان به سریال عقرب عشق ،سریال آمستردام، سریال خسوف، سریال هم گناه، فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد، سریال دلدار، ویژه برنامه تحویل سال نو، سینمایی ژن خوک، سریال بانوی عمارت ،سریال سایه بان، برنامه مهربانو از شبکه سه سیما، برنامه زندگی و تحصیلات عالی و برنامه پشت صحنه اشاره کرد.

بیوگرافی محسن چاوشی خواننده پاپ و راک درباره زندگی هنری و شخصی اش

کنسرت

محسن چاوشی تاکنون کنسرتی برگزار نکرده است و از زمان پخش اولین آلبومش به نام نفرین تا به امروز که تقریباً ۱۱ آلبوم از این خواننده معروف منتشر شده است، شایعات زیادی در ارتباط با برگزاری کنسرت وجود دارد، عده‌ای نیز از این موضوع سوء استفاده هایی کردند،محسن چاوشی در نامه‌ای به هوادارانش اعلام کرده بود که بعد از منتشر شدن آلبوم ژاکت کنسرتی را برگزار خواهد کرد، اما بعد از منتشر شدن این آلبوم نیز کنسرتی از سوی محسن چاوشی برگزار نشد،همین امر باعث شد که برخی افراد فکر می کنند محسن چاوشی توانایی و قدرت اجرای زنده را ندارد به همین خاطر است که بعد از گذشت چندین سال از فعالیت حرفه‌ای‌اش هنوز کنسرتی برگزار نکرده، اما خود محسن بیان کرد که بهتر از هر کس دیگری در اجرای زنده مهارت دارد اما تمایل به برگزاری کنسرت در ایران ندارد، زیرا کنسرت در ایران بیشتر شبیه جنگ شادی است تا کنسرت موسیقی ،که محسن چاوشی اهل آن نیست.

اما جالب است بدانید محسن چاوشی دو ترانه زخم زبون و خاکستر را به صورت زنده اجرا و ضبط کرده است ،همچنین در تیرماه سال ۹۵ برای اولین بار تکه ای از ترانه متاسفم برات را به صورت زنده اجرا کرد و آن را در صفحه اینستاگرام خود منتشر نمود.

بیوگرافی محسن چاوشی خواننده پاپ و راک درباره زندگی هنری و شخصی اش

فعالیت های بشر دوستانه

یکی از فعالیت‌های بشردوستانه که محسن چاوشی در چند سال اخیر آن را در کنار حرفه اصلی خود آغاز کرده است ،کمک به خیریه ها به ویژه برای آزادی محکومان به اعدام است، به طوری که تا پایان سال ۱۳۹۹ با جمع‌آوری کمک از طریق مردم توانست ۳۷۰ زندانی را آزاد کند و همچنین برای تعدادی از افرادی که مبتلا به بیماری های خاص بودند شرایط ویژه ای را فراهم کرد، افرادی که تمایل به کمک در این فعالیت‌های بشردوستانه خواننده محبوب کشور ،محسن چاوشی دارند می‌توانند از طریق دنبال کردن صفحه اینستاگرامی این خواننده در کارهای بشردوستانه ایشان مشارکت کنند.

بیوگرافی محسن چاوشی خواننده پاپ و راک درباره زندگی هنری و شخصی اش

جوایز

  محسن چاوشی تا کنون جوایز متعددی را دریافت کرده که برخی از آنها به شرح ذیل می باشند:

دریافت جایزه در هفتمین جشنواره بین المللی کرافیلم برای فیلم سنتوری که برنده جایزه بهترین موسیقی متن در کشور پاکستان شد.

دریافت جایزه در جشنواره حافظ برای فیلم سنتوری که برنده جایزه بهترین موسیقی متن فیلم شد.

برنده جایزه بهترین آهنگسازی پاپ در نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما شد و همچنین جایزه بهترین کاور آلبوم و بهترین تیتراژ در این جشنواره به محسن چاوشی تعلق گرفت.

جایزه بهترین قطعه پاپ در سومین جشنواره سالانه موسیقی ما به محسن چاوشی برای قطعه چشمه طوسی تعلق گرفت.

جایزه بهترین آلبوم موسیقی پاپ در اختتامیه سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به محسن چاوشی برای آلبوم امیر بی گزند تعلق گرفت.

جایزه بهترین دستاورد ویژه هنری در پنجمین دوره جشنواره جام جم برای ترانه مریض حالی به محسن چاوشی تعلق گرفت.

محسن چاوشی نامزد بهترین ترانه تیتراژ برای سریال بانوی عمارت در جشن نوزدهم دنیای تصویر شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی محسن یگانه خواننده خوش و حرفه ای دربازه زندگی شخصی و هنری

مصاحبه

محسن چاوشی در مصاحبه اعلام کرد که از کار های منتشر شده در سال های اول خوانندگی اش چندان رضایت ندارد ،زیرا آن زمان بسیار کم سن و سال بوده و همچنین ذکر کرد که برای فعالیت هنری خود ترانه‌سرا ندارد به همین دلیل سعی میکرد شعر های حسین صفا را بخواند زیرا معتقد بود او بهتر از خودش مینویسد.

محسن چاوشی در این مصاحبه اعلام کرد که سبک موسیقی من پاپ نیست و بیشتر به سوی موسیقی کلاسیک تمایل دارد،یکی از خواسته های محسن چاوشی این است که مردم در مرحله اول موسیقی او را گوش بدهند ، به جای اینکه دنباله عکس و زندگی شخصی او باشند،یکی از جالبترین گفته های محسن چاوشی در این مصاحبه این بود که اصلاً موسیقی و صدای خودش را گوش نمی دهد و اگر شخصی در کنار او آهنگ های محسن را پخش کند از آن خواهش می‌کند که موسیقی را قطع یا تغییر دهد.

فضای مجازی

محسن چاوشی در فضای مجازی فعالیت دارد و از طریق صفحه اینستاگرام خود برای کمک های بشردوستانه و همچنین تعامل با مخاطب استفاده می کند ،اگر شما طرفدار این خواننده محبوب هستید یا تمایل دارید که در کارهای انسان دوستانه آن شرکت کنید میتوانید پیج شخصی او را دنبال کنید.

آلبوم ها

این خواننده محبوب تاکنون تقریباً ۱۱ آلبوم از خود منتشر کرده است که برخی از آلبوم ها به صورت غیر رسمی و برخی از آنها به صورت رسمی انتشار یافته اند، از جمله این آلبوم ها می‌توان به نفرین ،خودکشی ،ممنوع ،لنگه کفش، متاسفم ،سنتوری، یک شاخه نیلوفر، سلام آقا ،ژاکت،حریص، خاص ،پرچم سفید، دل صدا ،من خود آن سیزدهم ،منو از یاد ببر، پاروی بی قایق ،امیر بی گزند، ابراهیم ،بی نام و واحد اشاره کرد.

نوشته های مشابه

Comments are closed.