بیوگرافی امید سلطانی خواننده اطلاعات درباره زندگی شخصی و آثارش

در این مطلب به برسی بیوگرافی امید سلطانی خواننده معروف ایرانی میپردازیم. او یکی از چهره های معروف موسیقی ایرانی محسوب میشود و آهنگ های معروفی مثل ما یکی هستیم، تو گلی و تو محشری دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این خواننده دوست داشتنی آشنا شوید و به ناگفته هایی از زندگی شخصی تا حضورش در جبهه و فعالیت های شخصی امید سلطانی بپردازیم.

بیوگرافی امید سلطانی خواننده اطلاعات درباره زندگی شخصی و آثارش

بیوگرافی امید سلطانی

امید سلطانی در ششم مرداد ماه سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. او در رشته مهندسی معماری در دانشگاه مارمارا ترکیه تحصیل کرد. وی در جنگ تحمیلی سرباز بود و امروزه ساکن آمریکا است. امید سلطانی در محله پیچ شمیران چشم به جهان گشود و دوران کودکی را در مجیدیه سپری کرد. اصالتا امید سلطانی از طرف پدر و مادر اهل چهارمحال و بختیاری بوده و چهار برادر و چهار خواهر دارد.

دوران دبیرستان را در هنرستان صنعتی تهران سپری کرد و بعد دیپلم فنی راه ساختمان را گرفت. در سال ۱۳۵۹ وقتی هجده ساله به عنوان سرباز به نیروی زمینی ارتش پیوست. دوران آموزشی خود را در پادگان فرح آباد ژاله گذراند و بعد به خط مقدم جنگ ایران و عراق با لشکر ۹۲ زرهی اهواز اعزام شد.

بیوگرافی امید سلطانی خواننده اطلاعات درباره زندگی شخصی و آثارش

اتمام سربازی و علاقه به خوانندگی

او در ۸۵ کیلومتری خرمشهر در منطقه جفیر و کوشک سربازی خود را تمام کرد. بعد در انجمن خوشنویسان تهران ثبت نام کرده و شاگردی استاد نظام العلما را کرد. شروع فعالیت او در موسیقی به دوران دبیرستان برمیگردد. او دوبار در اردوی رامسر در مسابقات خوانندگی رتبه اول را برای دبیرستان به دست آورد. او بعد همراه طراحی و خوش نویسی به توصیه همسر استان بنان وارد انجمن حفظ و اشاعه موسیقی اصلی رفت و در آنجا توسط استادان مختلف آموزش دید.

مهاجرت به ترکیه

امید سلطانی وقتی ۲۳ ساله بود در سال ۱۳۶۴ برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی معماری به سمت ترکیه رفت ولی نتیجه ای نداشت. در نهایت برای این که نیاز مالی خود را تامین کند، در این کشور به خوانندگی پرداخت.

مطلب مشابه: بیوگرافی داریوش خواننده قدیمی نگاهی به زندگی شخصی و مرور آثار وی

اولین آلبوم امید سلطانی

آشنا شدن امید سلطانی با آهنگ ساز معروف کیومرث سلیم پور در استانبول باعث شد اولین آلبوم امید بیرون بیاید و مسیر زندگی او از ترکیه به سمت آمریکا تغییر کند. امید وقتی که سی سال داشت در سال ۱۳۷۱ اولین آلبوم خود را منتشر کرد که با موفقیت خوبی همراه بود.

بیوگرافی امید سلطانی خواننده اطلاعات درباره زندگی شخصی و آثارش

همکاری با توماس اندرس

یکی از کارهای پر افتخار امید، همکاری با توماس اندرس از گروه مدرن تاکینگ سال ۹۲ بود. در این موسیقی امید سلطانی اجرای بی نظیری به زبان های فارسی و انگلیسی داشت و توانست با دو کمپانی بزرگ وارنر چپل و سونی قرارداد امضا کند.

ازدواج امید سلطانی

امید سلطانی سالها پیش با دختری به نام آرزو ازدواج کرده است. حاصل این ازدواج دختری به نام یاسمین بوده که مثل پدرش تبحر خاصی در نقاشی دارد. گفته میشود همسر امید دختر یکی از میلیونر های معروف یهودی مقیم اراضی اشغالی است.

بیوگرافی امید سلطانی خواننده اطلاعات درباره زندگی شخصی و آثارش

امید و مهران مدیری

امید سلطانی در مصاحبه ای گفت که مهران مدیری برادر من است و با این که از هم دوریم ولی رابطه خوبی با هم داریم و در ارتباط هستیم. این حرف باعث به وجود آمدن شایعاتی شد. گرچه منظور امید از گفتن برادر، دوستی عمیق او با مهران مدیری بود.

علاقه به پاپ آمریکایی

امید سلطانی در مصاحبه ای از علاقه خود به پاپ آمریکایی گفت. او گفت که پیگیری این سبک است اما رپ آمریکایی را دنبال نمیکند چرا که با روحیه او سازگار نیست.

بیوگرافی امید سلطانی خواننده اطلاعات درباره زندگی شخصی و آثارش

خیریه و صداقت

امید فعالیت زیادی در کارهای خیریه داد و کنسرت های رایگان زیادی برای کمک به بنیاد های خیره جهت عمل قلب کودکان و همچنین کمک به پناهجویان انجام داده است. در خصوص صداقت امید در مصاحبه ای گفته که واژه و کلامی که خواننده میگوید باید به خودش شبیه باشد، همچنین باید به سلیقه مردم هم توجه داشت و کار را باید با صداقت به عرصه موفقیت رساند.

امید سلطانی و سیاست

او همچنین در مصاحبه ای گفت که آدم سیاسی نیست ولی دوست دارد همیشه در یک مسیر درست قدم بردارد یعنی حزب باد نیست. او گفت که دوستدار اصلاحات است.

بیوگرافی امید سلطانی خواننده اطلاعات درباره زندگی شخصی و آثارش

آلبوم های امید سلطانی

اولین آلبوم او باران در سال ۱۳۷۱ بود بعد هر دو عاشق در ۱۳۷۳، سربلند در ۱۳۷۴، حضرت عشق در ۱۳۷۶، پرسه های عاشقانه در ۱۳۷۷، پیروزی در ۱۳۸۱، کنسرت زنده در ۱۳۸۳، انتظار در ۱۳۸۵، شب میلاد در ۱۳۸۸ و هوای آزادی را در سال ۱۳۹۵منتشر کرد.

امیدواریم بیوگرافی امید سلطانی مورد توجه شما قرار گرفته باشد، می توانید با مراجعه به بخش دانلود آهنگ های امید، جدیدترین آثار این خواننده خوش صدا را گوش کنید.

نوشته های مشابه

Comments are closed.