بیوگرافی سیاوش شمس خواننده قدیمی و درباره زندگی شخصی و هنری

بیوگرافی سیاوش شمس

در این مطلب به معرفی سیاوش شمس یکی از برجسته ترین خوانندگان ایرانی ساکن در خارج کشور میپردازیم. افراد زیادی او را میشناسند و صدا و ترانه سیاوش برای آنها جذاب بوده است. از معروف ترین آهنگ های سیاوش میتوان به دوست ندارم، دختر چوپان، برقص و… اشاره کرد. سبک و صدا سیاوش مثل شادمهر عقیلی است و از نظر چهره هم شباهت های زیادی بین این دو خواننده معروف وجود دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با سیاوش شمس آشنا شویم.

بیوگرافی سیاوش شمس خواننده قدیمی و درباره زندگی شخصی و هنری

دوران کودکی و خانواده سیاوش شمس

سیاوش شمس متولد ششم بهمن ماه سال ۱۳۴۲ در اهواز است. سال های اول زندگی خود را در امانیه گذراند، خوب است بدانید که مادر سیاوش متولد رامهرمز خوزستان و پدر او متولد فرخ شهر، شهرکرد بختیاری است. بعدها خانواده سیاوش به تهران رفته و سیاوش تحصیلات دوران ابتدایی خود را در تهران میگذراند. او یک برادر بزرگ تر به نام سیامک دارد.

در مدتی که خانواده او در تهران بودند در محله سید خندان زندگی میکردند. سیاوش شمس تحصیلات ابتدایی خود را در دبستانی به نام بحجت مژدهی گذراند. بعد از این که تحصیلات ابتدایی سیاوش تمام شد، خانواده سیاوش به آمریکا رفتند و دوران راهنمایی سیاوش در آمریکا گذشت.

علاقه به خوانندگی

از همان دوران کودکی سیاوش زمانی که فامیل دور هم جمع میشدند، سیاوش شروع به خواندن میکرد. نکته جالب این موضوع این بود که هنگام خواندن سیاوش حتما باید چراغ ها خاموش میشد تا خجالت نکشد! خانواده سیاوش بعد از رسیدن به آمریکا به کالیفرنیا رفته و اول در ردننت و بعد در سن دیاگو ساکن شدند. سیاوش تحصیلات دبیرستان خود را در آنجا شروع میکند و بعد به دانشگاه کالیفرنیا وارد میشود تا در رشته های آهنگ و کامپیوتر ادامه تحصیل دهد.

بیوگرافی سیاوش شمس خواننده قدیمی و درباره زندگی شخصی و هنری

آغاز فعالیت هنری سیاوش شمس

اولین آلبوم سیاوش در سال ۱۹۸۶ وارد بازار شد. نام این آلبوم همسایه هانام بود. سیاوش این کار را به صورت دلی و به توصیه اطرافیان خود انجام داده بود که با استقبال خوبی هم مواجه شد. یکی از آهنگ های معروف این آلبوم دختر ایرونی است. شعر این آهنگ توسط لیلا کسری قبل از فوت شدن روی پارچه ای نوشته شده بود.

صحنه آلبوم بعدی سیاوش بود. بعد انتشار این آلبوم بود که سیاوش لقب سیاوش صحنه را گرفت. به خاطر اختلافاتی که سیاوش با کمپانی های پخش پیدا کرده بود، کمپانی موسیقی خود را به نام The World Music Records راه اندازی کرد. سیاوش این کمپانی موسیقی را با کمک مدیر برنامه خود Carolin به وجود آورد و اولین آلبومی که از این کمپانی منتشر شد فریاد نام داشت. دومین و آخرین آلبومی که از این کمپانی منتشر شد صدا نام داشت. خوب است بدانید که بیشتر شعر و آهنگ های سیاوش سروده و ساخته خود او میباشد.

مطلب مشابه: بیوگرافی سیاوش قمیشی خواننده قدیمی (در مورد زندگی و لیست آلبوم و آهنگ هایش)

بیوگرافی سیاوش شمس خواننده قدیمی و درباره زندگی شخصی و هنری

ازدواج سیاوش شمس

در سال ۲۰۰۳ سیاوش شمس با مدیر برنامه هایش کارولین کولی که دوستی بیست ساله داشتند ازدواج کرد. آنها دو پسر به اسم های نوآ یوهان و راکو سایرس در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به فرزند خواندگی گرفتند. این دو فرزندی از خود نداشته و این دو پسر را با عشق بزرگ کردند. سیاوش شمس یک نمونه عالی از پدری کردن است. او عاشق فرزندانی شده که مسئولیت رشد آنها را بر عهده گرفته و برای آنها به خوبی پدری میکند.

بیوگرافی سیاوش شمس خواننده قدیمی و درباره زندگی شخصی و هنری

علایق سیاوش شمس

سیاوش پوستی برنزه و هیکلی درشت دارد. او قبلا موهای تقریبا صاف و بلندی داشت که دیگر موهای خود را کوتاه نگه میدارد. از میان غذاها به عدس پلو با کشمش، خورشت بادمجان و غذاهای دریایی علاقه دارد و گوشت ریش ریش شده و گوشت قرمز را دوست ندارد. به گفته اطرافیانش سیاوش خیلی شکمو است!

سیاوش علاقه شدیدی به سهراب سپهری دارد. او همچین دوستدار اوپرا هم هست. یکی از اپریست های محبوب سیاوش لوچیانو فابوراتی است. از دیگر خوانندگان مورد علاقه سیاوش میتوان به فردی مرکوری، گروه کویین، سلن دیون، استیبی واندر و همچنین مرضیه و استاد بنان اشاره کرد.

در خصوص بازیگران هم سیاوش به بهروز وثوقی و رابرت دنیرو علاقه دارد. او همیشه از خواننده های کوچه بازاری مثل علی نظیری به نیکی یاد میکند و میگوید که قدیمی ها نباید فراموش بشوند.

بیوگرافی سیاوش شمس خواننده قدیمی و درباره زندگی شخصی و هنری

تغییر سبک سیاوش

خانواده سیاوش در آمریکا به اداره رستورانی مشغول هستند ولی سیاوش کاری به اداره رستوران نداشته و فقط برای خوردن غذا به آنجا میرود. او مدتی سبک موسیقی خود را عوض کرد که علاقه مندان به این کار راضی نبودند و بیشتر دوست داشتند سیاوش همان سبک قدیم را ادامه دهد.

در آلبوم آخر سیاوش بیشتر آهنگ هایی با زبان غیر از فارسی را شاه د بودیم. عقیده سیاوش این است که موضوعات و پندهای آموخته شده در زندگی باید در قالب کارهایش به عرصه ظهور رسانده شود. بر خلاف شایعاتی که درباره اعتیاد سیاوش به گوش میرسد، او از سیگار و دود و دخانیات متنفر است.

بیوگرافی سیاوش شمس خواننده قدیمی و درباره زندگی شخصی و هنری

آثار سیاوش شمس

از جمله آلبوم های استدیویی سیاوش شمس میتوان به آلبوم همسایه ها در سال ۱۹۸۵، صحنه در ۱۹۹۲، پدر در ۱۹۹۵، دیدار در ۱۹۹۶، فریاد در ۱۹۹۷، صدا در ۲۰۰۱ و آلبوم هفت در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.

نوشته های مشابه

Comments are closed.